بودن یا هستی یا جوهره ی وجود

همه چیز از هر آنچه که در یک زندگی از خاطر انسان می گذرد یا به زندگی معنا می بخشد یا زندگی را لذت بخش می نماید به هر نامی و....

بودن یا هستی یا جوهره ی وجود

همه چیز از هر آنچه که در یک زندگی از خاطر انسان می گذرد یا به زندگی معنا می بخشد یا زندگی را لذت بخش می نماید به هر نامی و....

انتظار

 

انتظار از آن دست از مفاهیمی است که خیل عظیمی از دنباله ها را با خود همراه دارد، مجموعه ای از احساس های گونه گون، کوله باری از اندیشه و سیلان عقل توام با جوشش ذره ذره ی جان. 

انتظار آن دم به نقطه ی تجلی خود می رسد که همه ی اجزای وجودی انسان در تمرکز و جویایی به سوی یک مقصود، هماهنگ و همنوا می شوند.

همه ی این اجزای گونه گون در تکاپوی خود همگون می شوند و هر جزء به غیر از وظایف خود سرشار از امور دیگر اجزا هم می شود لذا وقتی که مفهوم بینایی را در منتظر جستجو می کنی همه ی وجود او را چشم می پنداری چرا که او با همه ی وجود چشم شده است، وقتی در پی شنوایی در او نظاره می کنی او را سراسر گوش می یابی و همینطور هر جزء دیگری رنگی به خود گرفته که در پس آن رنگ صورتی از همه ی اجزا را داراست.

اما انتظار همیشه در پس خود حس غریبی را همراه دارد که این حس نقش یک موسیقی پیوند دهنده برای آن همه هماهنگی را دارد. انگار همه ی آن اجزای عقل و جان و تن و دل رفتارهای هارمونیک خود را وامدار این حس هستند.

آری حسی آکنده از غربت.

انتظار با خود حس غربت را همراه دارد. حتما در سیر انتظار رویارویی با این حالت را داشته اید که حالت انتظار در هنگامه ی اوج گرفتن غربت، طعم عمیق تری به خود می گیرد مثلا غروب چون حس غربت را تزریق می کند وجود منتظر را در شدت این آهنگ به رقص وا می دارد.

با انتظار همه ی حس های انسان در مسیر کمال خود قرار می گیرد. حس شوق، حس اشتیاق (شوق دوباره) حس غم، حس شادی، هیجان، دلگیری، دلربایی، دلتنگی، اضطراب، نگرانی، خشم، نشاط، پویایی، حرکت، لبخند و ... و ... و ...

وقتی انتظار را با همه ی گستره اش در وجودت نهادینه و مدیریت کردی، شخصیت تو در تمامی اجزایش به کمال نائل می شود. انتظار مکتبی در وجود تو به پا می کند که در آن همه ی اجزای وجودت پای درس آن می نشینند.

انتظار یعنی شروع بی پایان . . .

انتظار یعنی فریاد بلند و پایداری که بی شک به شنیدار معشوقه می پیوندد، فریادی که این ترانه را برایش می سراید که همواره خواستنی و محبوب هستی.

انتظار یعنی همواره در طی مسیر گام زدن و سیر در دریای بی نهایت وجود او، یعنی مضاعف شدن و چند برابر گشتن همه ی قوای وجود و اوج گرفتن در نردبان هستی و بودن.

انتظار یعنی دوستت دارم و در این ثابت قدم بودن . . .




همچنین می توانید در باکس زیر دیدگاه های ارائه شده را ببینید و دیدگاه خود را نیز درج نمایید. 


 

نظرات 5 + ارسال نظر
مجید جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 15:14 http://www.0861arak.blogsky.com

سلام مهرداد جان ممنون از نظراتت اگه مشلی ندتره منو با نام دوستی با این ادرس لینک کن.اگه دوست داری بگو تا من با چه اسمی تو رو لینک کنم
www.0861arak.blogsky.com

مرسی که در مهمونی بودن هستی

یاسر جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 18:05 http://www.yas-m.blogsky.com

سلام
من وبلاگ شما را دیدم . وبلاگ جالبی داری .
اگر مایل به تبادل لینک و افزایش بازدید هستید وبلاگ مرا با نام
پارسی اندیشان و با آدرس
www.yas-m.blogsky.com
لینک کن و نام و آدرس وبلاگ خود را برای من بفرست تا من هم آن را در وبلاگ خود لینک کنم.
با تشکر یاسر.

یزدان نیاز شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:27 http://www.yazdanniaz.blogsky.com

وب لاگ قشنگی داری خیلی شاعرانه است .اگر وقت داشتی می خواستم به پرسم قالب وب لاگ را خودت طراحی کردی یا نه
قربان شما دوکی

مرسی عزیزم. اصل قالب مال بلاگ اسکایه اما شخصی سازیش کردم.

هیس چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 22:42 http://l-liss.blogsky.com

و من منتظرم...

هدیه پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 00:37 http://h-hagh-74.blogfa.com/

سلام،خوبی ؟
آپم خوشحال میشم یه سری به وبم بزنی.
بای

سلام٬ خوبم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد